برگزاری نشست شورای دانشگاه با تنی چند از اعضای هیات امناء و جمعی از رؤسای پیشین دانشگاه کاشان

۲۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۵ کد : ۶۴۵۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۸۹
برگزاری نشست شورای دانشگاه با تنی چند از اعضای هیات امناء و جمعی از رؤسای پیشین دانشگاه کاشان

نشستی با حضور تنی چند از اعضای هیات امنا، جمعی از رؤسای پیشین دانشگاه با شورای دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان هدف از برگزاری این نشست را آشنایی هر چه بیشتر اعضای هیات امنا با دانشگاه و ارائه نقطه نظرات و استفاده از تجربیات رؤسای پیشین در جهت پیشبرد هر چه بهتر اهداف دانشگاه ذکر کرد و گفت: در برنامه چهارم و پنجم توسعه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از شمول کلیه قوانین  حاکم بر ادارات دولتی مستثنی شدند.


 

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: تنها مرجع تصمیم گیری و نظارتی بر دانشگاهها هیات‌های امنا می باشند و از این جهت اهمیت زیادی دارند بگونه ای که مصوبات آنها حتی تحت نظارت شورای نگهبان قرار نمی گیرد. در حالی که مصوبات مجلس شورای اسلامی تا زمانی که به تایید شورای نگهبان نرسد اعتباری ندارد.

وی افزود: بر این اساس، اعضای هیات امنا که عموما عضو هیات علمی دانشگاهها می باشند انسان‌هایی متخصص و فرهیخته هستند که می‌توانند بدون دخالت نهادهای دیگر در مورد مسایل خود تصمیم بگیرند.

وی فعالیت هیات امنا در دولت تدبیر و امید و مدیریت جدید را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در طی 10 ماهه تاکنون سه جلسه هیات امنا تشکیل شده و هیات امناء نظارت بسیار دقیق بر تصمیمات دانشگاه دارند.
دکتر زراعت با اشاره به اینکه در دو جلسه هیات امنا برنامه راهبردی دانشگاه ارائه و چشم‌انداز چهار ساله دانشگاه مشخص شده افزود: برای عملیاتی کردن برنامه راهبردی، همکاری تمامی مجموعه دانشگاه لازم است.

وی کیفی کردن آموزش و پژوهش را از محورهای لازم برای توسعه دانشگاه دانست و گفت: متاسفانه بودجه پژوهشی دانشگاه کاشان نسبت به دیگر دانشگاهها کمتر است و بیش از 85 درصد بودجه جاری دانشگاه صرف حقوق و مزایا و تنها 15 درصد به پژوهش اختصاص می یابد.

رئیس دانشگاه کاشان تعدیل نیروی انسانی را از جمله تاکیدات هیات امنا جهت اصلاح ساختار تشکیلاتی دانشگاه ذکر کرد و افزود: تعداد کارمند با اعضای هیات علمی باید تناسب داشته باشد.


وی ایجاد فضای رقابتی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه بیان کرد و افزود: برای رسیدن به سند چشم انداز و اینکه دانشگاه کاشان در ردیف پنج دانشگاه برتر قرار گیرد، اعضای هیات علمی دانشگاه باید سعی کند تا  با فراهم کردن زمینه های مناسب و سرمایه گذاری در برخی رشته ها، توان رقابتی را با دیگر دانشگاهها ایجاد کنند.

دکتر زراعت ایجاد قطب علمی در دانشگاه را لازم دانست و افزود: در برنامه دانشگاه است تا  دانشگاه را تبدیل به قطب علمی کشور  نماید.

رئیس دانشگاه کاشان  ارتباط با صنعت را ا ز دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های دانشگاه ذکر کرد و اظهار داشت: باید سعی شود تا با ارائه طرح های تحقیقاتی کاربردی و ایجاد شرکت های دانش بنیان بتوان علم تبدیل به تجاری سازی شود.

در این نشست رؤسای پیشین دانشگاه کاشان نیز نقطه نظرات و دیدگاههای خود رابیان نمودند.



نظر شما :